2009-04-22

Doctor, doctor, give me the news...

Iväg idag för att allergitesta lilleman. Det började förja veckan när jag ringde vår vanliga vårdcentral först men det gick ju sådär;
-Hej, jag skulle vilja boka en tid för att allergitesta min fyraårige son, jag misstänker att han har (blablabla familjehistoria blablabla )
-Det är inte nödvändigt att testa så små barn, det är bara att medicinera med antihistaminer och se om det fungerar och isåfall är det en allergi. Men du måste ringa direkt till din husläkare för att få ett recept, hon har telefontid 9-10 imorgon.

Jahaaaa, så jag ska bara medicinera barnet utan att veta varför?
VAD BRA DÅ!
Ta lite piller INNAN vi vet om du behöver det! Är det bara jag som ser felet i det här?

Needless to say, så såg jag ut såhär efter den konversationen >_<
Så iväg gick jag till den nyöppnade vårcentralen här i centrum och där sa de:
-Blir nästa onsdag 14.30 bra?

Jag älskar Vårdval Stockholm.

Så, idag hade vi tid hos en ung kvinnlig läkare som var supertrevlig och skickade iväg oss till labbet för provtagning. Och det var ju sådär på poppis-skalan... men en omplåstrad hjälte mutas lätt med lite lösgodis och en skamfilad brandbil från Myrorna. Nu är han stolt för att han var så duktig :)

2 kommentarer:

  1. det är klart lilla sötnosen behöver en brandbil efteråt =) Greger blir så glad när han ser bilderna på honom =) Muta med hunden nästa gång ;)

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag vill ha din son! Eller i alla fall den där bilden på honom! :O

    Han är för söt den där, och han vet redan hur han förhandlar med mamma - inget McDonalds, jag vill ha godis och brandbil.

    Klockrent!

    SvaraRadera